CPS (Cost Per Click) Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Back

CPS (Cost Per Click) Nedir?

Sosyal medya platformlarını ticari amaçlarla kullanan kişilerin ve işletmelerin en çok merak ettiği konulardan biri CPS (Post Per Click) Nedir? Nasıl Hesaplanır? Sorularının yanıtıdır. Çünkü bu süreçte tıklama başına maliyet diğer bir deyişle ödemeli reklamcılık çok önemli bir role sahiptir. Ödemeli reklamcılık, bir reklam kampanyası sırasında tıklama başına maliyetin ya da eş değerinin tespit edilmesi amacıyla kullanılan alternatif bir dijital pazarlama yöntemi olarak tanımlanabilir. Ücretli aramaya ilişkin avantajların başarısını ve yatırımların karşılığını belirleyen bir tespit yöntemi olarak tanımlamak da mümkündür.

cps cost per click nedir nasıl optimize edilir

CPC Hesaplama Şekli Nasıl İşler?

CPC yani Cost Per Click hesaplaması için kullanılan formül şu şekildedir:

Her bir reklam için ödenen miktar, tıklama sayısına bölünerek CPC hesaplanabilir. Örneklendirmek gerekirse, reklam veren kişi 78 tıklamanın gerçekleştiği bir reklam kampanyası için 230 TL öderse, (230/78) formülü uygulanır ve cost per click 2.94 TL olarak bulunur.

CPC (Cost Per Click) Optimize Etme Yöntemi Nasıldır?

Başarılı bir CPC kampanyasına imza atılabilmesi için, ince fikirler üretmek ve titiz bir planlama yapmak gerekir. Başarılı bir optimizasyonun olmazsa olmazı doğru bir analizdir. Bu amaçla uygulanabilecek yöntemler şu şekilde sıralanabilir:

  • Her bir kampanya çeşitli reklam gruplarını sağlayacak şekilde hazırlanabilir. Reklam grupları sayesinde düzeni sağlamak mümkün olabilir.
  • Satılan her bir ürüne özel reklam grubu oluşturulabilir. Daha sonra alakalı bir reklam grubundaki ürünlere yönelik olarak çeşitli reklam alternatiflerinin denenmesi gündeme gelebilir.
  • Cost Per Click esaslarını temsil eden anahtar kelimelerin öncelikli olarak kontrol edilmesi fayda sağlayabilir.
  • Rakiplerin kullandığı anahtar kelimeler analiz edildikten sonra, rakiplerle yarışa müsait olan anahtar kelimeler belirlenir ve bu doğrultuda kullanım yapılabilir. Bunun yanı sıra hedef kitlenin arama motorlarında hangi anahtar kelime odaklarının kullandığı doğru bir şekilde belirlenmelidir.
  • Önemli olan anahtar kelimenin pozitif ya da negatif olması değil, içerikle uyuşmasıdır. Bu sayede konuyla ilgilenmeyen kullanıcıların içeriklere ulaşmasını önlemek ve reklam kampanyasının başarısını artırmak mümkün olabilir.
  • Unutulmaması gereken, sosyal medya reklamları için anahtar kelimenin esas olmadığıdır. Bu tür kampanyalarda genellikle demografik bilgilere ve ilgi alanlarına odaklanılmaktadır.
  • Reklamverenlerin, hedeflenen kitleye ulaşabilmelerini sağlayacak en doğru anahtar kelimeleri seçmesi çok önemlidir. Bu sayede reklamların doğru kişiler tarafından görülmesi ve daha yüksek tıklama oranlarının elde edilmesi sağlanabilir.
  • Tıklama oranının artırılması için reklam metinleri etkili ve çekici olmalıdır. Ayrıca reklam metinleri, hedef kitleye hitap edecek şekilde optimize edilmelidir.
  • Reklamverenler hedef kitlelerini doğru bir şekilde belirlemeli ve reklam kitle özelinde optimum etkileşim sağlayacak şekilde hazırlanmalıdır. 
  • Reklamverenlerin reklamlarını etkili ve tıklama oranı yüksek olan yerlere yerleştirmesi, dikkat edilmesi gereken diğer bir noktadır.
  • Reklamverenlerin reklamların etkisini test etmek için A/B testi yapması gereklidir. Bu sayede reklamların hangi öğelerinin daha etkili olduğunu belirlemek mümkün olabilir.
  • Reklamverenlerin reklam kampanyalarını sürekli olarak izlemesi ve gerekli durumlarda düzenlemeler yapması, reklamlardan maksimum etki sağlanması için önemlidir.
  • Reklam kampanyalarının yüksek etkileşim ve geri dönüş sağlaması için, hazırlanan reklam metni özgün ve kaliteli olmalıdır.

cps cost per click nedir nasıl hesaplanır

CPC Nasıl Hesaplanır?

CPC yani Cost Per Click en basit şekliyle, bir reklamverenin ilgili reklama her tıklama için ödediği maliyeti ifade eden bir kavramdır. Buna dayanarak reklamverenin reklamına ne kadar ödeme yaptığını ve reklamın ne kadar etkili olduğunu ölçme amacıyla kullandığı bir yöntem olduğu söylenebilir.

CPC hesaplamak için, reklamveren tarafından ödenen tutar toplam tıklama sayısına bölünür. Örneğin, reklamveren reklam için 100 TL ödediyse ve reklam 1000 tıklama sayısına ulaştıysa, ortalama CPC 0,10 TL’dir. (100/1000= 0,10)

CPC oranının etkilendiği birtakım faktörler vardır. Bu faktörler şu şekilde sıralanabilir:

  • Reklamverenin Hedef Kitlesi: Belirli bir kitleye yönelik reklamların daha yüksek CPC oranlarına sahip olması mümkündür.
  • Reklam Yerleştirme: Popüler web sitelerinde yerleştirilen reklamlar daha yüksek CPC oranlarına sahip olabilirler.
  • Reklamın Popülaritesi: Daha popüler olan reklamların CPC oranları daha yüksek olabilir.

CPC reklamverenlerin, reklamın ne kadar etkili olduğunu ölçme amacıyla kullandığı bir yöntemdir. Ödeme yapılan tutar ve tıklama sayısı arasındaki oran, reklamların ne kadar etkili olduğunu gösterir. Reklamverenler daha az ödeme yaparak daha fazla tıklama sayısına ulaşmak için reklamlarını optimize edebilirler.

CPC Kullanarak Maliyet Nasıl Hesaplanır?

CPC diğer bir deyişle Cost Per Click kullanarak maliyet hesaplaması yapmak için, reklamverenin ödediği tutar tıklama sayısına bölünür. Eğer bir reklamveren reklam için 100 TL ödediyse ve reklam 1000 tıklama sayısına ulaştıysa, ortalama CPC 0,10 TL olarak hesaplanır. (100/1000= 0,10)

Bu hesaplamanın yapılabilmesi için, reklamverenin ödediği toplam tutar ve tıklama sayısı bilgilerine ihtiyaç duyulur. Söz konusu hesaplama reklamverenin, reklamlarının ne kadar etkili olduğunu ölçme amacıyla kullanabileceği etkili bir yöntemdir. Buna bağlı olarak reklamverenler, daha az ödeme yapmak ve daha fazla tıklanma elde etmek için reklamlarını optimize edebilirler. Bunun yanı sıra reklamverenler, reklamlarının maliyetini azaltma ve daha fazla kar etme amacıyla da reklamlarını optimize etmeyi tercih edebilirler.

Tüm bunlara ek olarak reklamverenler, CPC kullanarak maliyeti belirli bir hedefe ulaşma amacıyla ne kadar bütçe ayırmaları gerektiğini de hesaplayabilirler. Örneklendirmek gerekirse, reklamveren reklam maliyetini 1000 TL ve tıklama sayısını 10.000 olarak hedeflediyse, her tıklama için ortalama maliyet 0,10 TL olmalıdır.

Reklam Verirken Kullanıcılar Analiz Edilmeli

Reklam metninin hazırlanması aşamasında dikkat edilmesi gereken üç temel faktör vardır. Kullanıcılar ihtiyaçları olan ürünleri ya da hizmetleri doğrudan satın almazlar, ilk olarak çözüm odaklı bir arama yaparlar. Bu nedenle kullanıcıya fayda sağlamak odaklanılması gereken temel unsur olmalıdır. Tıklanma sayısını artırmaya yönelik düzenlemeler yapılması da önemli bir unsurdur. Ayrıca harekete geçirme butonları aktif bir şekilde kullanılmalıdır. Reklamverenler kendi sayfalarına geri dönüşün yoğun olması için amacına hizmet eden bir sayfaya ihtiyaç duyarlar. Bu nedenle sayfa tasarımı aşamasında söz konusu unsurlar dikkate alınmalıdır.

cps nasıl belirlenir

CPC Reklamcılık Ne İfade Eder?

CPC reklam yönteminde en çok tercih edilen model, tıklama başına maliyet modelidir. Reklamverenler, bir tıklama başına verebilecekleri en yüksek fiyatı önerirler. Her gösterimde, sistem içerisinde bir açık artırma başlamakta olup; kalite puanının ve teklifin artmasıyla, reklamın hedef kitleye gösterilmesi olasılığı yükselecektir. Ücretlendirme ise sadece reklama tıklama durumunda yapılır. Bu sayede şirketler reklam için ayırdıkları bütçeyi kontrol edebilir ve reklam kampanyalarının performansını analiz edebilirler.

CPC Şartları Nasıl Oluşur?

CPC en yüksek teklif, kalite puanı ve anahtar kelime adına verilen teklifle birlikte başka reklamverenlerin reklam sıralaması gibi etkenler değerlendirilerek belirlenir. Kalite puanının yüksek olması tekliflerin düşük tutulmasını ve reklam sıralamasının yükselmesini sağlayabilir. Sıralamaların hesaplanması sonucunda CPC açığa çıkar.

CPC hesaplamasının diğer bir önemi, arkanızdaki en yüksek teklifi verenin reklam sıralamasında kullanılması şeklinde açıklanabilir. Sıralama sayısının kalite puanına bölünmesi ve 1/100 ile çarpılması CPC hesaplamasına ulaşmayı sağlayabilir.

CPC Önemi

Türkçe karşılığı tıklama başı maliyet olarak ifade edilebilecek olan CPC terimi, maliyeti artırdığı için önemli bir unsur olarak kabul edilir. Bir reklam üzerinden kazanılacak kar için önemli bir metrik olma özelliğine sahiptir.

CPC Nasıl Belirlenir?

CPC (Cost Per Click) genellikle reklam verenler tarafından belirlenmektedir. Reklamverenler, reklamlarının ne kadar ödeme yapılarak tıklama alabileceğine karar verirler. Bu durum, reklamverenlerin hedef kitlesine, bütçesine ve reklamın popülaritesine bağlı olarak değişebilmektedir.

Reklamverenler genellikle reklam platformlarındaki araçları kullanır ve CPC oranlarını belirlerler. Örnek vermek gerekirse; Google AdWords ve Facebook Ads gibi platformlar, reklamverenlere reklamlarının ödeme yaparak ne kadar tıklama alabileceğini gösterirler.

Tüm bunların yanı sıra reklamverenler, reklamlarının yerleştirilmekte olduğu web sitelerinin trafiği, popülaritesi ve hedef kitlesine bağlı olarak CPC oranlarını belirleme imkanına sahiptirler. Popüler ve yüksek trafikli web sitelerine yerleştirilen reklamların CPC oranı daha yüksek olabilir. Aynı zamanda belirli bir hedef kitleye yönelik olan web sitelerine yerleştirilen reklamların CPC oranlarının daha yüksek olması olağan bir durumdur.

Özetlemek gerekirse CPC oranı reklam verenler tarafından belirlenmekte olup; reklam verenlerin hedef kitlesine, bütçesine ve reklamın popülaritesine göre değişiklik gösterebilir.

CPC Neden Önemlidir?

CPC diğer bir deyişle Cost Per Click, reklamverenler için reklamlarının maliyetini ölçme ve optimize etme amacıyla kullanılabilen çok önemli bir yöntemdir.

Bütçe Yönetimi: CPC reklamverenlerin reklam maliyetini belirlemesine ve bütçelerini daha iyi yönetmesine imkan verir. Reklamverenler daha az ödeme yapmak ve daha fazla tıklama elde etmek için reklamlarını optimize etmeyi tercih edebilirler.

Performansın Ölçülmesi: CPC aynı zamanda rekklamverenlerin, reklam performansını ölçümlemesine imkan verir. Reklamverenler tıklama oranı, maliyet ve kar marjlarını karşılaştırma yoluyla reklamın ne kadar etkili olduğunu ölçümleyebilirler.

Hedef Kitlenin Belirlenmesi: CPC sayesinde reklamverenlerin hedef kitlesine yönelik reklamlar yayınlanması mümkündür. Belirli bir hedef kitleye yönelik olan web sitelerine yerleştirilen reklamların CPC oranları daha yüksek olabilmektedir.

Reklamların Yerleştirilmesi: Reklamverenlerin reklamlarının yerleştirildiği web sitelerinin hedef kitlesine, popülaritesine ve trafiğine göre CPC oranlarını belirlemesi mümkündür.

Reklamların Etkililiğinin Artırılması: CPC, reklamverenlerin reklamlarının etkililiğini artırması amacıyla yaptıkları optimize çalışmalarının sonuçlarını ölçmeye yardımcı olur.

Tüm bu nedenlere bağlı olarak CPC reklamverenler için son derece önemli bir yöntem olma özelliğine sahiptir. Bütçe yönetimi, hedef kitle belirleme, performans ölçme, reklam yerleştirme ve reklam etkililiğini artırma gibi kritik işlemleri gerçekleştirmeye yardımcı olur.

cps nasıl düşürülür

CPC Nasıl Düşürülür?

CPC’yi düşürmek için uygulanabilecek bazı yöntemler şu şekilde sıralanabilir:

Reklamların optimize edilmesi: CPC’yi düşürmek için reklam metinlerinin ve resimlerin hedef kelimelere göre optimize edilmesi gerekir. Bu sayede reklamların daha etkili bir hale gelmesi ve daha yüksek tıklama oranlarına erişilmesi sağlanabilir.

Hedef kitlenin doğru belirlenmesi: Hedef kitleyi doğru bir şekilde belirlemek, reklamların daha etkili hale gelmesinde ve daha yüksek tıklama oranları sağlanmasında kritik bir rol üstlenir. Bu nedenle CPC’yi düşüren en önemli unsurlardan birinin, reklamların doğru hedef kitleye yönelik hazırlanmış olduğunu söylemek mümkündür.

Reklamların yerleştirilmesi: Reklamların yerleştirilmesi, reklamların daha etkili bir hale gelmesini ve daha yüksek tıklama oranlarına ulaşmasını sağlayan unsurlardandır. Reklamları daha yüksek trafikli web sitelerine yerleştirmek CPC’yi düşürmeyi sağlayabilir.

A/B Testleri: Reklamların performansının ölçülmesi için A/B testleri yapılması sayesinde, reklamlar daha etkili bir hale getirmek ve daha yüksek tıklama oranları sağlamak mümkündür.

Reklam sıklığının azaltılması: Reklamların sıklığının azaltılması, reklamların daha etkili hale gelmesini ve daha yüksek tıklanma oranlarına erişilmesini sağlar. Böylece reklamların sıklığı azaltılarak CPC düşürülebilir.

Reklamverenlerin rakipleriyle rekabet etmesi: Reklamverenlerin rakipleriyle rekabet içerisinde olması, reklamların çok daha etkili bir hale gelmesini ve daha yüksek tıklama oranlarına erişilmesini sağlar. Bu nedenle, reklamverenlerin rakipleriyle rekabet etmesi CPC’nin düşmesinde önemli bir rol oynar.

Dijital pazarlama eğitimi almak: Dijital pazarlama eğitimi alınması, reklamların etkili bir şekilde yönetilmesi ve optimize edilmesi konusunda bilgi sahibi olmaya yardımcı olur.

Anahtar kelime seçimi: Reklam için doğru anahtar kelimeleri seçmek, reklamların daha etkili bir hale gelmesini ve daha yüksek tıklama oranları elde edilmesini sağlar. Bu nedenle anahtar kelime seçimi titizlikle yapılmalıdır.

Reklam kontrolü: Reklamların performansını sürekli olarak izlemek ve gerektiğinde düzeltmeler yapmak, reklamların daha etkili olması ve daha yüksek tıklama oranlarına erişilmesi sürecini destekler.

Başarılı referanslar: Başarılı referanslar ve geri bildirimler sayesinde reklamları daha etkili hale getirerek CPC’nin düşmesini sağlamak mümkündür.

Dikkat edilmesi gereken önemli bir konu, CPC’yi düşürmenin yalnızca bir yol olmadığıdır. Bunun yanı sıra , reklamların sağladığı etkiyi ve tıklanma oranlarını artırmak için de çalışmak gerekir. Reklamların sağladığı etkiyi artırmak, daha yüksek tıklama ve konversiyon oranları sağlar. Böylece geri dönüşler yükselir, daha iyi ROI yani Return on Investment değerine ulaşılır.

Tıklama Başı Maliyeti Düşüreme Yolları

Google Ads reklam veren işletmelerin, reklam tıklamalarına harcadığı ücretleri düşük tutmayı ancak bu sırada yoğun ziyaretçi sayısına ulaşmayı hedefler. Ortalama olarak tıklama başı maliyetin düşürülmesi için en etkili yöntemlerden biri, kalite skorunu yükseltmektir. Bu sayede reklam sıralaması düşük maliyetlerle muhafaza edilebilir ve daha üst sıralara yükseltilmesi sağlanabilir. Kalite skoru birtakım unsurlardan etkilenir.

Google reklamları, diğer kanallardan ayrı yayınlanan kampanyaların performansına odaklanmakta, dönüşümlerin reklamla sağladığı etkileşimi değerlendirmektedir. Satın alma sürecindeki son nokta olan Ads kampanyasının sağladığı etkiye bakmakta, ardından bunu ücretli reklamla birleştirmektedir. Reklam arama motorunda görüldüğü zaman tıklama sıklığı için bir ölçüt olmaktadır. Reklam yazısı için teklif verilen anahtar kelimelerden oluşması durumunda, daha fazla tıklama oranı ve kalite puanı elde edilebilmektedir.

Kurulan sayfanın anahtar kelimeler ve reklamlarla bağlantılı olması halinde, ziyaretçilerin aradıklarını daha kolay bulması ve işlemlerini sonuçlandırması mümkün olmaktadır. Diğer bir deyişle kullanıcı deneyimi güçlü oldukça kalite skoru artmakta, buna bağlı olarak CPC düşüşe geçebilmektedir. Sayfa hızının artırılması bu süreçte en önemli aımlardan biri olduğundan; Page Speed Insightd gibi yöntemlerin kullanılması yoluyla sayfa hızlarının ölçülmesi tercih edilebilir.

CPC’nin Avantajları Nelerdir?

CPC (Cost Per Click) reklam modelinin sağladığı avantajlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Maliyet Kontrolü: CPC modeli kapsamında reklamverenler yalnızca kullanıcılar reklama tıkladığında para öder. Bu sayede reklamverenler, verdikleri reklamın ne kadar etkili olduğunu izleyebilir ve reklamın maliyetini kontrol edebilir.
  • Hedeflenmiş Reklamlar: Reklamverenler CPC modeli sayesinde hedeflenmiş bir kitleye ulaşabilirler. Böylece reklamlar doğru kişilere gösterilir, daha yüksek tıklama oranlarına erişir. 
  • Yüksek Konveksiyon Oranları: Hedeflenmiş reklamlar sayesinde daha yüksek konveksiyon oranlarına ulaşılabilir. Böylece reklamverenler daha yüksek geri dönüşler ve daha iyi ROI oranları elde edebilir.
  • Flexibility: CPC reklam modeli, reklamverenlerin reklam bütçesini istedikleri şekilde ayarlamasını ve reklamlarını yalnızca belirli zaman dilimleri içinde yayınlamasını sağlar. Diğer bir deyişle CPC reklam modeli, reklamverenlerin reklamlarının yayınlanmasını istediği ölçekte hazırlamasına imkan verir.  Buna bağlı olarak reklamverenler reklamlarını yalnızca belirli bir bölgede değil, aynı zamanda global olarak yapabilir.

CPC Teklifi Her Zaman Başarılı Sonuçlar Verir Mi?

CPC teklifi her zaman başarılı sonuçlar vermeyebilir. Bu tür durumlarda reklamverenlerin, reklam kampanyalarını doğru şekilde yürütmesi ve optimize etmesi gerekliliği doğar. Buna ek olarak hedef kitleyi doğru belirleme, anahtar kelimeleri doğru seçme, etkili reklam metinleri ve görselleri hazırlama ile reklamları doğru yerleştirme unsurları önem kazanır.

Ayrıca reklamverenler, reklam kampanyalarını sürekli olarak izlemeli ve gerekli durumlarda birtakım düzenlemeler yapmalıdır. Bu sayede reklamlardan optimum fayda sağlanır. Reklamverenlerin bu adımları doğru uygulamaması halinde CPC teklifinin başarısız sonuçlar vermesi riski yüksektir. Özellikle anahtar kelime ve hedef kitle seçimi ile ilgili seçimlerin yanlış yapılması, reklamların tıklama oranlarının düşük olmasına ve reklam verenler için maliyetin yükselmesine neden olabilir.

CPC ile CPM arasındaki fark nedir?

CPC (Cost Per Click) ile CPM (Cost Per Mile) birbirinden farklı iki reklam yöntemi olma özelliğine sahiptir. CPC reklamverenlerin her bir tıklama için ne kadar ödeme yapacağını belirlemekte olup; reklamverenler yalnızca tıklanan reklamlar için ödeme yaparlar. CPM ise reklamverenlerin reklamlarının gösterildiği sayfada bin görüntüleme için ne kadar ödeme yapacağını belirlemektedir. Reklamverenler bu modelde, yalnızca reklamlarının gösterildiği sayfada ödeme yaparlar.

 

Diğer rehber yazılarımıza göz atın:

Cost Per Click Hakkında Sıkça Sorular

Tıklama başına ortalama maliyet nedir?

Tıklama başına ortalama maliyet (CPC ya da average cost per click) reklamverenin, her bir tıklama için ne kadar ödeme yaptığı anlamına gelir. Reklamverenler tarafından reklam performansının ölçülmesi amacıyla kullanılan bir metriktir.

Tıklama başına ortalama maliyet, reklamverenlerin ne kadar yatırım yaptığını ve ne kadar getiri elde ettiğini anlamaya yardımcı olur. Tıklama başına ortalama maliyet genellikle reklamverenin toplam maliyetinin tıklama sayısına bölünmesi yoluyla hesaplanır.

Tıklama başına maksimum maliyet nedir?

Tıklama başına maksimum maliyet (maximum Cost Per Click) reklamverenin, her bir tıklama için ne kadar ödeme yapabileceğine dair sınırı ifade etmek için kullanılan bir terimdir. Reklamverenler reklamlarının maliyetini sınırlamak için bu ayarı kullanırlar.

Tıklama başına maksimum maliyet, reklamverenlerin ne kadar yatırım yapabileceği ve ne kadar getiri elde edebileceği ile ilgili sınırları belirlemeyi sağlar. Böylece reklamların maliyeti kontrol edilebilir ve bütçe sınırlanabilir. Bu nedenle tıklama başına maksimum maliyet önemli bir metrik olma özelliğine sahiptir.

Tıklama başına maliyet teklifini manuel olarak verme nedir?

Bir reklamverenin kendisi tarafından belirlenen bir tıklama başına maliyet miktarını otomatik olarak hesaplanan değerlere tercih etme seçeneği tıklama başına maliyet teklifini manuel olarak verme olarak adlandırılır. Reklamverenlerin daha fazla kontrol sahibi olmasını ve reklamlarının performansını daha iyi takip etmesini sağlayan bir yöntemdir.

Reklamverenler manuel tıklama başına maliyet teklifleri sayesinde tıklama başına maliyetleri daha düşük ya da daha yüksek belirleyebilirler. Böylece reklamlar daha etkili olur ve daha yüksek getiri sağlanır. Diğer yandan yanlış ayarlar reklam performansını düşürebileceğinden dikkatli olunmalıdır.

Gelişmiş tıklama başına maliyet teklifi verme nedir?

Reklamverenlerin reklam performansını daha iyi takip etmesini ve daha fazla kontrol sahibi olmasını sağlama amacıyla kullandığı yöntemlerden biri, gelişmiş tıklama başına maliyet teklifi vermedir. Reklamverenler tıklama başına maliyeti daha düşük ya da daha yüksek belirleyebilir, böylece reklam performansını çok daha iyi bir şekilde takip edebilirler. Genellikle PPC platformlarında kullanılan bir yöntemdir.

PPC ve CPC arasındaki fark nedir?

PPC ve CPC yani Pay Per Click ve Cost Per Click arasındaki temel fark, reklamverenlerin reklamlarının performansını nasıl ölçtüğü ve nasıl ödeme yapacağı noktasında ortaya çıkar. PPC’de reklamverenler reklamlarına tıklama başına ödeme yaparlar. Genellikle arama motorları ve sosyal medya platformalarında kullanılan bir yöntemdir. CPC ise reklamverenlerin reklamlarının tıklama başına maliyetini ifade eden bir kavram olup genellikle PPC platformlarında kullanılmaktadır.

Çağrı Şahin
Çağrı Şahin
Akdeniz Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı ve Anadolu Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri bölümlerinde eğitimlerimi tamamlayarak mezun oldum. SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) alanındaki çalışmalarıma 2018 yılında “JR.” olarak başladım. Zaman içerisinde SEO Specialist, SR. SEO Specialist, SEO Team Lead, SEO Executive ve nihayetinde COO (Chief Operations Officer) unvanlarını kazandım. Bu süreçte web tasarımı, sosyal medya reklamcılığı ve yönetimi, SEO, Google Ads, medya satın alma ve itibar yönetiminin de aralarında bulunduğu son derece geniş bir yelpazede dijital pazarlama deneyimi kazandım. Kariyerime başladığım günden bu yana 200’den fazla proje üzerinde çalıştım. Her proje özelinde geliştirdiğim dijital pazarlama stratejileri ve SEO odaklı çalışmalar ile her projeye katkı sağlayarak başarılı sonuçlar elde etmelerine yardımcı oldum.

Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Size en iyi deneyimi sunmak için, Web sitemizde çerezleri kullanıyoruz.

Gönder
Merhaba, size nasıl yardımcı olabiliriz?